5 marketing trends in 2017
In de afgelopen jaren heb je kunnen zien dat het gebruik van internet enorm is gegroeid, om optimaal gebruikers en klanten te behouden is het handig om met de tijd mee te blijven veranderen. Hieronder hebben we 5 belangrijke marketing trends voor je samengesteld.
Trend 1: Branding
Tegenwoordig is het erg belangrijk om je klant te geven wat hij/zij wil. Klanten hebben namelijk niks aan content die niet is afgestemd op hun interesses. Nu vraag je je natuurlijk af welke content interessant is voor je klanten en hoe dit bij iemand terecht komt.
Met de technieken van tegenwoordig kun je makkelijk achterhalen waar de interesse van je doelgroep ligt. Door het gebruik van marketing automation en Google Analytics kun je inspelen op de wensen van je klanten en kan je op een gepersonaliseerde manier content leveren aan een bepaalde doelgroep. Wanneer een klant het idee krijgt dat hij/zij persoonlijk behandeld word zal hij/zij vaker bij jouw webshop kopen.
Trend 2: Mobiele gebruikers
Door een aantal statistieken te bekijken kunnen we zien dat het marktaandeel van mobiele website bezoeken gestegen is met 11 procent. De verwachting is dat het gebruik van mobiele apparaten ook dit jaar zal toenemen. Er wordt geschat dat we rond het einde van het jaar op zo’n 50 procent meer bezoekers uitkomen. Inmiddels hebben steeds meer bedrijven al een mobiele of responsive website, die zijn namelijk niet meer weg te denken in 2017. Ook Google geeft een mobielvriendelijke meer punten waardoor je hoger in de zoekresultaten terecht komt.
Niet alleen websites maar ook steeds meer e-mails worden geopend via de mobiele apparaten. Wanneer je een e-mail verstuurt naar je klanten is het belangrijk dat de e-mail er netjes uitziet en alle inhoud correct wordt weergegeven.
Heb je veel mobiele gebruikers? Dan kunnen wij je helpen aan een mobiele website of een e-mail template die speciaal gebaseerd is op jou gebruikers en klanten.
Trend 3: Social media marketing vereist meer diversiteit
Er komen steeds meer social media websites die enorm stijgen in populariteit. Dit is een goede plaats voor bedrijven om reclame te maken. Deze sites hebben bedrijven voorzien van een overvloed aan nieuwe opties waarmee ze boeiende inhoud kunnen produceren in diverse mediavormen.
Helaas is het voor bedrijven tegenwoordig normaal om reclame te maken via social media. Hierdoor herkennen klanten de reclame makkelijk en lijkt het al snel minder interessant.
Interesse in goede reclame via social media? Wij gaan graag een gesprek met je aan.
Trend 4: Contact met de klant
De afgelopen 2 tot 3 jaar hebben we gezien dat een contact formulier niet genoeg is. Klanten willen goed geholpen worden, en dat willen ze wanneer het hun uitkomt. Als je succes wil maken als organisatie is het belangrijk dat je naast een contact formulier op meerdere kanalen bereikbaar bent. Bijvoorbeeld een live chat op je website, via social media of houd je klanten op de hoogte met een blog. Het is erg belangrijk dat de klant zo snel mogelijk een reactie terug krijgt en het probleem of de vraagstelling zo snel mogelijk word opgelost. Will je ook een efficiënte live chat op jouw website? Neem contact met ons op.
Trend 5: Laat je bedrijf spreken
Klanten geloven niet langer in alle verhalen die ze tegenkomen op internet, radio spotjes, of tv reclames. klanten kijken veel liever naar een echt verhaal vanuit het bedrijf zelf. Zo kunnen ze zien hoe het er aan toe gaat in je bedrijf. Hierdoor krijgen klanten vertrouwen in je bedrijf, en is de kans dat ze iets bestellen groter. Via bedrijven zoals trustpilot kunnen klanten hun ervaring over een bedrijf vrijgeven, ook dit geeft meer vertrouwen aan toekomstige klanten.
Wil jij je website uitbreiden met alle nieuwe trends van 2017? Dan willen wij je daar graag bij helpen. Maak een afspraak, en kom een keer langs. Dan kijken we wat het beste bij jouw website past!