ProCare houdt zich bezig met advies over én de levering van meetapparatuur. Dagelijks gebruiken en vertrouwen vele professionals op de kennis en de apparatuur van ProCare. ProCare vindt dat wanneer je iets goed onderbouwd wilt zeggen dat dit dan betrouwbaar gemeten moet worden. ProCare zet zich in voor een betere gezondheid, functioneren en presteren.

Wij kregen van ProCare de opdracht om een volledig nieuwe website te ontwikkelen. Wij hebben een ontwerp volledig op maat gemaakt en in overleg met de klant afgestemd op de wensen. Het resultaat van de website zie je hiernaast en meer informatie over de website vind je hieronder.

Om de bezoekers van de website snel op weg te helpen hebben wij grote blokken gemaakt met de concepten die beschikbaar zijn op de website. Zo kan de bezoeker makkelijk en snel vinden waar hij of zij naar toe wilt om op de juiste pagina terecht te komen.

Wanneer je doorklikt naar het gewenste concept krijg je meer informatie te lezen over dat item. Ook op deze pagina krijg je een aantal blokken te zien met de categorieën van ProCare. Wanneer de gebruiker doorklikt naar de juiste categorie ziet men de producten die ProCare te bieden heeft.

Wij kregen van ProCare het verzoek een navigatie te maken dat horizontaal naast elkaar zou staan. Dit wilden zij omdat de lijsten anders te lang zouden worden. Wij hebben dit opgelost door drie rijen naast elkaar te plaatsen die het menu uitleest.
Op de productpagina van een product van ProCare vind je meer informatie over het desbetreffende product. Je ziet hier alle specificaties van het product en eventuele downloads die bij het product horen. Wanneer een bezoeker van de website geïnteresseerd is in een product kan men er voor kiezen om een offerte aan te vragen.

Wanneer de bezoeker op de knop ‘Offerte aanvragen’ klikt opent er een scherm waar de bezoeker zijn of haar gegevens in kan vullen. Het ingevulde formulier wordt opgeslagen in het systeem en wordt ook per e-mail verzonden naar ProCare zodat zij zo snel mogelijk contact met de bezoeker kunnen opnemen.

Uit ervaring blijkt dat meer dan de helft van de bezoekers via een mobiele telefoon de website bezoekt. Daarom is het belangrijk dat de website responsive is. Dit houdt in dat de website mee schaalt met het apparaat. Maar dat is natuurlijk niet het enige waarom een responsive website belangrijk is. Google houdt van responsive websites, websites die niet responsive zijn die lopen het risico om hun positie in de zoekresultaten kwijt te raken aan websites die wel mobielvriendelijk zijn gebouwd. Google heeft aangegeven dat websites met een responsive design voorrang krijgen in de ranking ten opzichte van websites die niet responsive zijn.

Om te kijken of jouw website mobielvriendelijk is heeft Google een hulpmiddel gebouwd die je website analyseert en precies verteld of jouw website geschikt is voor mobiele apparaten.